Lesinformatie

Algemeen
- De les duurt 90 minuten
- Beginners en gevorderen zijn welkom in ALLE lessen
- Geen reserveringen
- Gebruik geen shampoo, parfums en sprays in de school
- Douches aanwezig
- Kom op tijd (bij je eerste les 15 minuten vóór aanvang)
- Pinnen mogelijk
- Kluisjes aanwezig

Ter voorbereiding
- Kom met een positieve houding en een open geest
- Drink genoeg water gedurende de dag
- Advies: twee uur van te voren niet meer eten

Kleding
- Draag iets waar je makkelijk in kunt bewegen en transpireren
- Vrouwen dragen een korte broek/legging en een topje/sport beha
- Mannen dragen een korte (zwem)broek, eventueel met een t-shirt
- Geen lange of wijde broeken (knieën zichtbaar)

Na de eerste les
- Je kan je na de les moe voelen. Dit is heel normaal en een teken dat je lichaam aan het veranderen is. Na een paar lessen krijg je een nieuwe energiebalans. Je voelt je fit, strakker en energierijker. 
-
Je kan je na de les heel energierijk voelen en moeite hebben met het in slaap vallen. Maak je geen zorgen, door het beoefenen van de Bikram Yoga krijg je heel veel energie. Je lichaam is bezig deze energie te verwerken.  
-
Je kan je stijf voelen en spierpijn hebben na je eerste les. Dit is heel normaal.Tijdens het beoefenen van de yoga, gebruik je spieren die je niet gewend bent om te gebruikenJe lichaam is aan het veranderen. Kom zo snel mogelijk terug voor je volgende les, zodat je het veranderingsproces stimuleert en positief beinvloedt.  
- Drink veel water na de les, om te voorkomen dat je hoofdpijn krijgt. Mocht je hoofdpijn krijgen, dan is het een teken dat je in het algemeen te weinig (water) drinkt.  Of het is een teken, dat je tijdens de les te hard je best hebt gedaan, waardoor je bent vergeten goed te blijven ademenen. Doe je best, doe wat je kan, niet meer niet minder.
- Je huid kan wat gevoelig en geirriteerd zijn na de les. Dit is ook heel normaal. Via je huid scheidt je lichaam afvalstoffen af. Het lichaamsreinigingsproces is begonnen. Door na de les gelijk te douchen spoel je de afvalstoffen (toxins) van je huid af en normaliseert de lichaamstemperatuur. 
- Het kan zijn dat je na de les veel wil eten of juist helemaal niet. Beide reacties zijn normaal. Maak je hierom niet te veel zorgen.  Wanneer je regelmatig de Bikram Yoga beoefent, komt er een nieuwe balans tussen je eetlust en lichaamsgewicht.  Je gaat je strakker en fit voelen